Novice

Nov način dela zaradi virusa SARS-CoV-2

10.05.2020

Dragi pacienti, cenjene pacientke,

11. 5. končno prihaja čas, ko bodo ambulante zobozdravstvene dejavnosti (zobozdravstvo, oralna in maksilofacialna kirurgija) spet začele z delom. V skoraj dveh mesecih hibernacije smo se marsikaj naučili o novem virusu SARS-CoV-2, precej odgovorov pa bo jasnih šele v času, ki prihaja. Narava virusa je takšna, da prekuženost populacije gotovo ne bo ostala pod 5% (kot je pokazala nedavna raziskava v začetku maja 2020 v Sloveniji), dejstvo pa je, da bomo kot družba na težke paciente, v primeru povečanja števila okuženih, bistveno bolj pripravljeni, kot smo bili pred dvema mesecema.

Kaj to pomeni za delo v zobozdravstvenih ambulantah? Uvedli bomo kar nekaj sprememb, vse z namenom, da zaščitimo paciente in osebje v največji možni meri. 100% zaščite ne more nihče zagotoviti, gre pa za to, koliko se bo kdo približal 99%.

Pri kirurškem delu smo v D centru poleg zaščitnih mask in sterilnih rokavic že sedaj uporabljali zaščitne plašče za vsakega pacienta posebej. Podobno bo sedaj tudi pri zobozdravstvenih storitvah, kjer nastaja veliko aerosola (drobnih kapljic v zraku, preko katerih lahko pride do okužbe). To, da je potrebno razkužiti vse površine v ambulanti po vsakem obravnavanem pacientu, smo upoštevali še pred epidemijo Covid-19. Pri zobozdravniškem in kirurškem delu smo namreč ves čas izpostavljeni krvi in slini ter aerosolu ter s tem nevarnostim kot so virusi hepatitisa, HIV in drugi virusi in bakterije in torej zobozdravniki ter kirurgi že zaradi narave našega dela znamo poskrbeti za varno delo v ambulantah. Bomo pa seveda zaradi novega virusa SARS-CoV-2 uvedli še nekaj dodatnih previdnostnih ukrepov – tako tehničnih kot organizacijskih. Nekaj teh ukrepov se nanaša na delo  zdravstvenega osebja, nekaj pa na paciente.

Zdravstveno osebje bo tako še dodatno zaščiteno z vizirjem ter vodoodbojnim plaščem. Povečal se bo čas med obravnavo posameznih pacientov. Bolj pogosto se bodo razkuževale tudi površine v skupnih prostorih (vhodna vrata, čakalnica, stranišča, ograje…). Poskrbljeno bo, da bo v čakalnici čim manj ljudi, da bo omogočena varnostna razdalja med njimi.

KAKŠNA SO NAVODILA ZA PACIENTE?

Vstop v D center brez predhodnega naročanja ne bo mogoč. Naročiti se je mogoče preko spletnega obrazca, telefona ali preko elektronske pošte. Vsak pacient mora priti s svojo zaščitno masko. Na vhodu si bodo pacienti razkužili roke. Sprejela jih bo receptorka, enako kot do sedaj. Na termine za obravnavo je potrebno priti točno ozirima 5 do 10 minut prej. Še pred obiskom D centra je potrebno poleg že obstoječega vprašalnika o zdravju izpolniti še dodatni vprašalnik glede morebitnih simptomov za Covid-19. Oba izpolnjena vprašalnika je zaželeno in smiselno poslati po elektronski pošti še pred obiskom  D centra!

To velja še posebej za paciente, ki so naročeni na posege. Izpolnjen vprašalnik za Covid-19 je potrebno izpolniti pred vsakim posegom. Zaželeno je, da se ga pošlje po elektronski pošti dan prej. Na poseg je potrebno priti točno. Kdor bo zamudil 15 minut ali več, zaradi nove in spremenjene organizacije dela žal ne bo mogel biti operiran in bo prejel nov temin. Sploh pri pacientih, ki prihajajo z napotnico, to lahko pomeni, da bodo pacienti nov termin v primeru zamude prejeli po več kot šestih mesecih.

Pacienti, ki imajo simptome za Covid-19, oziroma tisti, ki so potencialno kužni, se bodo še naprej obravnavali v vstopnih točkah po državi. Seveda dodaten vprašalnik nikakor ne zagotavlja, da se kakšen kužen pacient ne bo pojavil v ambulantah, ampak tega smo vajeni tudi v primeru hepatitis virusov in HIV-a. Zdravstveno osebje bo vsakega obravnavalo kot potencialno kužnega in temu ustrezno prilagodilo svoje zaščitne ukrepe. Kot rečeno pa 100 % zaščite v ambulantah ni mogoče zagotoviti in tega se moramo zavedati vsi – tako osebje kot pacienti.  

KAKO JE S PACIENTI Z NAPOTNICAMI, ki so imeli v času pandemije Covid-19 termin, pa niso mogli biti obravnavani?

Kar se tiče navodil glede naročanja in prihajanja v D center, ni nobenih razlik glede na paciente, ki prihajajo samoplačniško. Sicer pa imamo pri pacientih z napotnicami vsi, ki imamo pogodbo z ZZZS, težavo. Do 7. 5. 2020 nismo namreč prejeli prav nobenih navodil, kako ukrepati pri prenaročanju pacientov, ki zaradi epidemije niso bili obravnavani in tistih, ki se še naročajo. Dejstvo, da dva meseca nismo delali in to, da bo potrebno podaljšati čas med obravnavo dveh pacientov, bo vodilo do podaljšanja čakalnih dob. Kako bomo obravnavali tiste, ki so bili že naročeni na preglede ali posege, pa smo jim zaradi epidemije odpovedali termine, je očitno prepuščeno nam izvajalcem. V D centru se bomo potrudili, da vse tiste, ki jim je bil termin pri nas odpovedan, obravnavamo še v letošnjem letu. To bo seveda pomenilo dodatno čakanje za tiste, ki so termin že imeli kot za tiste, ki naj še čakajo.

Vse paciente resnično prosimo za razumevanje in upoštevanje novih navodil, predvsem pa, da na dogovorjene termine prihajajo točno. Verjamemo, da bomo skupaj zmogli in veselimo se ponovnega obiska naših kot tudi prvega obiska novih pacientov. Na prvem mestu so še vedno strokovnost, varnost in zadovoljstvo.

V imenu celotne ekipe D centra vam želim vse dobro in vam  zagotavljam, da se celotno osebje še naprej trudi za strokovnost, varnost in zadovoljstvo.